Hamilelikte İştahsızlık

'Gebelik / Hamilelik' forumunda Elti tarafından 3 Eylül 2017 tarihinde açılan konu

  1. Elti

    Elti Well-Known Member

    Hamileliğin ilk aylarında bulantı ve kusma şikayetleri ile iştahsızlık sık görüldüğü gibi, bu sorunlar hamilelerin bebeğe karşı kendini suçlu hissetmesine de neden olabilmektedir.

    Bebeğin yeterince beslenememesine neden olduğu ve bebeğin sağlıksız olacağını düşünen anne adayının psikolojisini olumsuz etkileyen bu durum da iştahının azalmasına yol açar.

    Gebelikte Uzun Süren İştahsızlık
    Gebelikte beslenme, hem anne sağlığı hem de bebek sağlığı açısından büyük önem taşıdığı gibi, uzun süren iştahsızlık ve bulantı ya da kusma durumlarında doktora başvurmak gerektiği unutulmamalıdır.

    Gebelikte, 4. aydan itibaren, gebeliğe bağlı olarak değişen vücut mekanizması daha düzgün çalışmaya başladığından hamilelerin iştahsızlığı geçtiği gibi, kilo alamama sorunu da ortadan kalkar. Ancak farklı sebeplere bağlı olarak, gebelikte iştahsızlık 4 aydan uzun sürebilmektedir.

    [​IMG]

    2. trimesterda görülen iştahsızlık sorunları, bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebileceği gibi, anne sağlığına da zarar verir. Genetik faktörler, sağlık problemleri, beslenme alışkanlıkları, yaşam tarzı ya da bebeğe bağlı sebeplerle oluşabilen uzun süreli iştahsızlık ve yeme bozuklukları durumunda, uzmanlardan yardım almak şarttır.

    Hamilelikte Yaz İştahsızlığı
    Gebelikte iştahsızlık, yaz aylarında daha sık görüldüğü, bulantı ve kilo alamama sorunlarına da sıcak havalarda daha sık rastlanır. Bu dönemde aşırı sıcaklardan mümkün olduğunca uzak durmaya ve güneş ışınlarına doğrudan maruz kalmamaya çalışmak önemlidir.

    Sık sık duş almak, sıvı tüketimine önem vermek ve yağlı yiyeceklerden kaçınmak da hem sindirim sistemi açısından hem de metabolizmanın hızlı çalışması açısından büyük önem taşımaktadır.

    Hamilelikte yaz iştahsızlığından olumsuz etkilenmemek için taze meyve ve sebze tüketimine önem vermek, bol su tüketmek, aşırı tuzlu ve yağlı gıdaları tüketmekten kaçınmak ve öğünleri çoğaltarak, porsiyonları azaltmak gerekiyor.

    Gebelikte İştahsızlığa Karşı Öneriler
    • Az az ve sık sık beslenin.
    • Bol su, taze sıkılmış meyve suyu ve maden suyu tüketin.
    • Yağlı yiyeceklerden kaçının.
    • Makarna, ekmek gibi yüksek miktarda un içeren yiyecekler, bebeğe önemli faydalar sağlamaz. Bu nedenle hamur işi yerine, vitamin veya protein içeren meyve ve sebzeler ile süt ürünlerini tercih edin.
    • Kalsiyum açısından zengin olan yiyecekleri sık tüketin.
    • Ceviz, fındık, fıstık gibi kuruyemişler tüketin.
    • Mide bulantısını önlemek için havuç ya da kraker yiyin.
    • Sıcak havalarda sık sık ılık duş alın ve öğle saatlerinde dışarı çıkmaktan kaçının.
    Gebelikte, hem sizin hem de bebeğinizin sağlıklı beslenebilmesi için; besin değeri yüksek olan gıdaları tüketmeniz önem taşıdığı gibi, uzun süren iştahsızlık durumlarına karşı geciktirmeden doktora başvurmanız önem taşıyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş