Kolay zayıflama yolları ve yöntemleri

'Diyet Yöntemleri' forumunda Elti tarafından 21 Eylül 2017 tarihinde açılan konu

  1. Elti

    Elti Well-Known Member

    Fazla kilo sebepleri

    Genetik yatkınlık, doğum kontrol hapları ya da anti-depresanlar gibi ilaçlar, gebelik, çok fazla kalori tüketmek, yavaş metabolizma/hipotiroid, insülin direnci, yaşa bağlı hormon dengesizlikleri, stres-depresyon-anksiyete gibi durumlarda çok fazla yemek yeme, çok az fiziksel egzersiz, leptin direnci, yanlış gıda seçimi gibi pek çok durum obezite / şişmanlık sebebi olabilir.

    Herhangi bir sağlık problemi bulunanların veya kilosu çok fazla olanların mutlaka uzman gözetiminde kilo vermesi gerekir.

    Zayıflamak için yapılması gerekenler

    Kilo vermek sözkonusu olduğunda, zayıflamak için ne yapmalı diyenlere "zayıflama formülü" zaten bellidir diyebilirim. Gün içinde aldığınız kalori miktarı, harcadığınız kalori miktarından daha az ise kilo vermeye başlarsınız. Zayıflama yöntemleri, besinlerle alınan kalori miktarını azaltma ve gün içinde harcanan kalori miktarını artırma temeli üzerine kuruludur. Besinlerin kalori değerleri için kalori cetveli sitesinden yararlanabilirsiniz. Elbette sadece kalori hesabı yapmak yeterli değil, kesinlikle doğru beslenmeyi de bilmek gerekiyor.

    Amacınız; yavaş ve istikrarlı bir şekilde kilo vermek, yani sağlıklı zayıflamak olmalıdır. Hem fazla kilonuzu zamana yayarak vermenin avantajları vardır. Gün içinde enerjiniz düşmez, kendinizi sürekli yorgun ve uyuşuk hissetmezsiniz, sürekli açlık çekmezsiniz, uymanız gereken ağır egzersiz programlarınız yoktur ve katı kurallar yerine esnek kurallara sahip olursunuz. Bu şekilde kilo verdikçe kesinlikle daha sağlıklı ve daha enerjik olacaksınız. Ayrıca daha ince göründüğünüz için de mutluluğunuz ve özgüveniniz artacak. Zayıflama yolları hakkında bilgi edinmeden önce ideal kilo hesabı yapıp, kaç kilo zayıflamanız gerektiğini öğrenmek için boy kilo oranı sayfasına bakabilirsiniz.

    Zayıflama yöntemleri

    İşte hayatınızda küçük değişiklikler yaparak, spor salonlarında saatler geçirmeden, sıkı diyet programları uygulamadan zayıflamanın yolları:

    Olaya önce bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşalım. Vücudunuzda bulunan 1 kilo yağı eritmek için yaklaşık 7000-7200 kalori harcamanız gerekiyor. Mesela, haftada yarım kilo vermek için o hafta boyunca her zamankinden yaklaşık 3500 kalori daha fazla harcamalısınız veya 3500 kalori daha az almalısınız. Bu da günlük 500 kaloriye denktir. Yani yaşantınızda ufak bir değişiklik yaparak, günlük egzersizle 250 kalori fazla harcar ve beslenmenize dikkat ederek 250 kalori de az alırsanız toplamda günlük 500 kalori, haftada ise 3500 kaloriye denk olan, yani 0.5 kg yağı vücudunuzdan uzaklaştırırsınız. Kısaca haftada yarım kilo, ayda 2 kilo zayıflarsınız.

    Gerçekçi bir hedef belirleyin. Bu motivasyonunuzu ve kararlılığınızı artırır.

    Kilo vermeyi ya hep ya hiç olarak düşünmeyin. Kalıcı olarak ne kadar kilo verirseniz o kadar iyi. Burada işinizi zorlaştıracak bir diyet listesi yok. Zaten diyet yapanlar istatistiklere göre yüzde 90 başarısız oluyorlar. Zaten öyle olmasaydı obezite dünya çapında gittikçe büyüyen bir sorun olmazdı. Bu sayfadaki kolay "zayıflama teknikleri" ile başarınız neredeyse garanti.
    Her yemekten 20 dakika önce büyük bir bardak su için. İsterseniz suya limon dilimleri veya nane yaprakları da ekleyebilirsiniz. Yemeklerden önce su içmek doygunluk hissi verip daha az kalori almanıza yararı olacak ve az da olsa metabolizma hızınızı artıracaktır. Sadece bu yolla 12 hafta sonunda 4 - 4,5 kilo vermeniz mümkün.

    Mutlaka iyi bir kahvaltı yapın. En az 1 tercihen 2-3 yumurta yemelisiniz. 1 yumurta 70-75 kaloriye sahip ama tok tutma özelliği ile kilo vermeye kesinlikle pozitif etkisi var. Yumurta protein içerir, sindirimi uzun sürer ve tüm gün boyunca diğer besinleri daha az tüketmenize yani o gün daha az kalori almanıza katkı sağlar.

    Hareketinizi artırın.

    Mesela kısa mesafelere yürüyerek gidin, asansör yerine merdivenleri kullanın. Düz yolda ortalama bir tempoda 30 dakika yürüyüşle 200 kalori yakarsınız. Hayatınıza sadece günlük 20 dakikalık bir yürüyüş eklerseniz 1 senede 7 kilo verirsiniz.
    "Zayıflama çayları" ve bitkisel zayıflama yolları sözkonusu olunca yeşil çay açık ara en yararlı yöntemlerden biridir. Günde 2-3 fincan yeşil çay için. Bu lezzetli içecek EGCG (epigallocatechin gallate) denilen güçlü bir antioksidan içerir. Yeşil çay hem kilo vermede hem de kanseri önlemede önemli bir yeri olduğu kesinleşmiştir. Günde 200-400mg EGCG alımı tavsiye ediliyor. Bir fincan yeşil çayda yaklaşık 150 mg EGCG – kateşin var.

    Fazla meyve suyu tüketiyorsanız ve zayıflamak istiyorsanız en azından azaltmalısınız. Kolayı ise hiç içmemenizi öneririm. 1 su bardağı (200ml) portakal suyu 100 kalori, kayısı suyu 110 kalori, şeftali suyu 120 kaloridir.

    Bir gıda günlüğü tutun ve bu günlüğe yediğiniz her besini üşenmeden yazın. Pratik olarak bunun için cep telefonunuzu da kullanabilirsiniz. Bunu hiç olmazsa 3 gün boyunca sürdürmeye çalışın. Araştırmalar bu şekilde günlük tutanların günde yaklaşık %15 daha az kalori aldığını göstermiştir. Hem bu günlük "bir şey yemiyorum ama sürekli kilo alıyorum" veya "hep aç gezdiğim halde hiç kilo veremiyorum" diyenler için de incelenip ders çıkarılması gereken bir kanıt olacaktır.

    Kahve için. Elbette krema ve şeker eklemeden. Araştırmalar, kahve ve yeşil çayın ideal kilo hedefleyen kişiler için iyi bir kombinasyon oluşturduğu yönünde. Kafein iştahı bastırıyor ve metabolizma hızlandırıcı etkisi de yeşil çay ile beraber artıyor.

    Zayıflamak için şekeri azaltın hatta yapabilirseniz hayatınızdan çıkarın. Taze meyve ve sebzelerden yeteri kadar şekeri zaten alıyorsunuz. Hem "kilo vermek" hem de "sağlıklı bir hayat sürmek" istiyorsanız şeker tüketiminize dikkat etmek zorundasınız.

    1 küp şekerin kalorisi 20 kcal. Çayınıza 1 şeker atıyorsanız ve günde 6 bardak çay içtiğinizi düşünürsek günde 120 kalori almış oluyorsunuz. 1 ayda tam 3600 kalori. Bu durumda eğer sadece çayınızı şekersiz içmeye karar verirseniz ayda 0,5 kilo, yılda 6 kilo zayıflarsınız.

    Akşamları farklı sebze çorbaları yapın ve ana yemekten önce yaptığınız bu çorbadan büyük bir kase içmeyi en azından ideal kilonuza ulaşana kadar alışkanlık haline getirin. Kolayzayiflama.org. Sebze çorbaları lif yönünden zengin ve kalorisi düşüktür. Hem sindirime yardımcı olacak hem de tokluk hissi verecek ve sofradaki diğer yemeklerden daha az tüketeceksiniz.

    Bazen açlık ile susuzluk hissi karışabiliyor. Beklenmedik bir zamanda açlık hissederseniz bir şeyler yemeden önce gidip bir bardak su için.

    Zayıflamak için motivasyon

    Bu sayfadaki önerileri uygulamak belki çok zor değil ama yine de "kilo vermek istiyorum" diyenleri biraz yüreklendirmek gerekir.

    Zayıflama planınız hakkında ailenizle ve arkadaşlarınızla konuşun. Sizi dinleyecekler ve destek olmak isteyeceklerdir. Bu şekilde işiniz daha da kolaylaşır ve motivasyonunuz da artar. Verdiğiniz birkaç kilonun bile coşkusunu yaşamanız kararlılığınızı artırır.

    Kilo verdikçe kendinizi sık sık ödüllendirin. Mesela bir kaç kilo verdiğinizde ne zamandır almayı düşündüğünüz kitabı alın, bir kaç kilo daha verdiğinizde sevdiğiniz biriyle sinema veya tiyatroya gidin.

    Buzdolabına, ayna üzerine, masanıza kendinizi teşvik edici notlar yazıp bırakın. Bu notlar size ilham versin ve hedefinizi hatırlatsın.

    Hedefinizdeki kiloya ulaşmış olduğunuzu gözünüzde canlandırın. Nasıl mı? Aşağıdaki 7 maddeyi okuyun.

    Amacınız zayıflamak ve hedef kilonuza ulaşmak. Peki elinize ne geçecek?

    1- Fazla kiloya bağlı hastalıklar için risk en aza inecek.

    2- Cildiniz daha güzel görünecek, sağlıklı bir parlaklık alacak.

    3- Kendinizi çok daha hafif hissedeceksiniz, gün boyunca enerjik olacaksınız, dayanıklılığınız artacak.

    4- Bağışıklık sisteminiz güçlenecek, hastalıklara karşı direnciniz artacak.

    5- Daha ince olacaksınız ve daha çekici görüneceksiniz. Kendinizi harika hissedeceksiniz.

    6- Şimdi olduğunuzdan daha genç görüneceksiniz.

    7- Özgüveniniz artacak, daha mutlu olacaksınız.
     

Bu Sayfayı Paylaş